Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Det finns ingen, för ingen beställning är för liten hos ABelliz.se

Betalningsalternativ

Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Leveranstid

Normal leveranstid är ca. 3-5 dagar. Vid avhämtning bestämmer du själv när du vill hämta efter överenskommelse med mig via mejl.

Leveranssätt

Jag skickar beställningen genom DHL till DHL:s utlämningsställen. Mindre beställningar skickas med posten som brev.

Frakt

Fraktkostnaden är 69:- för varje försändelse

Hämtar man direkt på Tåmarksgatan 7 i Ulricehamn blir det naturligtvis ingen fraktkostnad. Kryssa då bara i “hämtas i butik” i kassan.

Reklamation

Jag undersöker alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtgärdas felet enligt konsumentskyddslagstiftningen.

Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart när det upptäcks till abellizdesign@gmail.com. Där du anger ditt namn, adress, e-post, ordernummer och en detaljerad beskrivning av felet samt gärna bilder.

Ångerrätt

Du har rätta att ångra din order genom att meddela mig senast 14 dagar från det att du mottagit dina produkter. Du måste sedan skicka ett ångermeddelande med ditt namn, adress, e-post, ordernummer och en lista på de produkter som det gäller. Sedan måste du omedelbart och inom 14 dagar från det att du skickat ångermeddelandet returnera produkterna till mig på egen bekostnad. Du ansvara för skicket på produkterna under leveransen tillbaka, så tänk på att skicka tillbaka dem väl paketerade i ursprunglig låda eller förpackning. Återbetalning sker så snart varorna kommit tillbaks i helt skick.

Skador på paketet och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till DHL:s utlämningsställe eller Posten och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnar paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till DHL:s eller Postens hantering, skall du kontakta dom och göra en skadeanmälan. Om eventuellt tvist uppstår tar du kontakt med mig. Om du inte hämtat ut din försändelse innan det går i retur, debiteras du för fraktkostnaderna.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.